Telefon zaufania dla ofiar przemocy to linia lub serwis, do którego można zadzwonić w razie niebezpieczeństwa lub potrzeby uzyskania pomocy. Telefony zaufania są przeznaczone dla osób w różnych sytuacjach, od tych, które padły ofiarą przemocy, po te, które potrzebują pomocy w związku z problemami psychicznymi. Niektóre telefony zaufania są dostępne dla osób w każdej sytuacji, inne są bardziej szczegółowe. Niektóre telefony zaufania są przeznaczone dla osób, które mają do czynienia z konkretnym problemem, np. ze zdrowiem psychicznym, inne zaś mają szerszy zakres. W zależności od rodzaju telefonu zaufania można uzyskać informacje lub porady, można też uzyskać połączenie z innymi źródłami, które mogą pomóc w danej sytuacji. Telefony zaufania istnieją na całym świecie i są dostępne w wielu różnych językach.
Infolinia zaufania ściśle współpracuje z kilkoma uniwersytetami i szkołami, a także z agencjami rządowymi i organizacjami pozarządowymi, gdzie studenci, naukowcy i pracownicy mogą uzyskać informacje o działalności organizacji i jej usługach.
Telefon zaufania jest otwarty na współpracę ze wszystkimi zainteresowanymi organizacjami w celu poszerzenia możliwości udzielania pomocy społeczno-edukacyjnej większej liczbie osób.
Telefon zaufania może być cennym źródłem informacji dla tych, którzy szukają pomocy i wsparcia w związku z przemocą domową, napaścią na tle seksualnym lub innymi pokrewnymi problemami. Tego typu problemy mogą być niezwykle trudne do rozwiązania w pojedynkę, a telefon zaufania może zapewnić pomoc tym, którzy jej potrzebują.
W wielu przypadkach bardzo trudno jest stawić czoła tym problemom, a telefon zaufania może zapewnić wsparcie i informacje tym, którzy ich potrzebują. Telefon zaufania może być pomocnym źródłem informacji dla każdego, kto ma do czynienia z takimi problemami.
Jeśli jesteś gotowy do zgłoszenia faktu znęcania się, możesz skontaktować się z gorącą linią na różne sposoby. Możesz zadzwonić z telefonu, wysłać SMS-a lub skorzystać z komputera, aby zgłosić nadużycie. Można też odwiedzić stronę internetową i tam zgłosić nadużycie. Infolinia jest poufna i można za jej pośrednictwem zgłaszać wszelkie rodzaje nadużyć, w tym finansowe, fizyczne, seksualne i emocjonalne. Z gorącej linii możesz skorzystać także wtedy, gdy obawiasz się, że ktoś z Twoich bliskich jest maltretowany i chcesz mu pomóc.
Infolinie są poufne, bezpłatne i dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co sprawia, że są świetnym rozwiązaniem dla każdego, kto potrzebuje wsparcia, ale może się wahać, czy sięgnąć po pomoc.
Numery interwencyjne są też niezwykle łatwo dostępne. Nie trzeba odwiedzać specjalnej strony internetowej, aby znaleźć taką infolinię - wystarczy tylko podnieść słuchawkę telefonu i zadzwonić. Z wieloma numerami interwencyjnymi można się także skontaktować za pomocą wiadomości tekstowej.
Ponadto numery interwencyjne zapewniają poufność rozmów. Nie musisz się martwić, że ktoś Cię podsłucha lub że ktoś zada Ci niewygodne pytania. Możesz rozmawiać tak długo, jak potrzebujesz, bez obawy, że ktoś Ci przerwie.